לעצור את הגירוש מחומש: 100 רבנים חתמו: "לא לעקירת הישיבה"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on לעצור את הגירוש מחומש: 100 רבנים חתמו: "לא לעקירת הישיבה"

    מעל 100 רבנים מהציונות הדתית חתמו על מכתב חיזוק לישיבת חומש, וקראו לציבור להגיע מחר (חמישי) לצעדה לזכרו של יהודה דימנטמן הי"ד. הרבנים קראו להסדיר את הישיבה בהקדם ולאפשר הגעה בטוחה למקום

    חומש צילום: פלאש 90
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המאבק נגד ההתנתקות מחומש: מעל 100 רבנים יוצאים הערב (רביעי) בקריאה שלא לעקור את ישיבת חומש. כמו כן קוראים הרבנים לחזק אץ הישיבה מי בגופו מי בממונו, וזאת לקראת הצעדה שתתקיים מחר בסיום השבעה של יהודה דימנטמן הי"ד, שנרצח בדרכו מחומש לשבי שומרון.

    על המכתב חתומים גדולי רבני הציונות הדתית – הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב צבי ישראל טאו, הרב יעקב אריאל, הרב חיים שטיינר יחד עם עשרות רבני ערים, ישובים וראשי ישיבות נוספים.

    בראשית המכתב, מבקשים הרבנים לתמוך בפעילות הישיבה "אנו מחזקים את ידי אנשי ישיבת חומש היקרים, ובראשם הרב אלישמע כהן שליט"א, העוסקים בלימוד תורה וישוב הארץ, בדרכו של הקדוש ר' יהודה דימנטמן הי"ד. אנו דורשים מהממשלה וכוחות הביטחון: אל תעקרו נטוע. הרצח השפל נועד לעקור את הישוב היהודי בחומש. אל תעזרו לרוצחים להגשים את מטרתם ותתנו פרס לאויבינו" כותבים הרבנים במכתב.

    עוד מוסיפים הרבנים דרישה לעצור את ההרס ולהסדיר את הישיבה. "עצרו את ההוראה לגדוע את הישיבה בחומש! יש להסדיר בהקדם את הישיבה בחומש ולאפשר גישה בטוחה למקום. אנו קוראים לציבור הרחב לתמוך ולחזק את ישיבת חומש ת"ו, מי בגופו מי בממונו. חזק ונתחזק בעד עמנו וערי אלוקינו" נכתב במכתב.

    מכתב זה מצטרף למכתב נוסף שיצא השבוע מארגון 'רבני תורת הארץ הטובה' שבו קראו הרבנים החברים בארגון לתמוך בישיבה, לבוא לצעדה ולמחות על הרצון להרס המקום.

    נזכיר כי מוקדם יותר היום נעצר ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע הכהן, בכניסה לירושלים. הרב אלישמע נעצר במחסום חיזמא בחשד להפרת חוק ההתנתקות אך שוחרר לאחר התערבותו של ראש מועצת שומרון, יוסי דגן. מעצר זה מצטרף למידע שהגיע לישיבה לפיו מיד בתום השבעה מתכוונת הממשלה להרוס את חומש ולהציב פלוגת מג"ב במקום על מנת למנוע את חזרתם של התלמידים ליישוב ולישיבה.

     



    0 תגובות